The Twist Chubby Checker

استاد «تاریخ راک» می‌گوید که موسیقی «آمریکایی‌های آفریقایی» چندان به مذاق طبقه شهری سفیدپوست خوش نمی‌آمد. زمانه داشت عوض می‌شد و آهنگ‌های بلوزی که به بازار بزرگ در کنترل موسیقی سفیدپوستان ـ بازار پاپ که خودش جای کلاسیک را گرفته بود – وارد می‌شدند، باید اول ترانه‌هایشان پاکسازی می‌شد. همه اشاره‌ها به سکس و رابطه خارج از ازدواج و بقیه چیزهایی که مسیحیان سفیدپوست محافظه‌کار دوست نداشتند، محو می‌شد و جایش را کلمه‌های تصفیه شده و مناسب با سلیقه بازار می‌گرفت. آهنگ‌ها دوباره اجرا می‌شد و اجزای موسیقی بلوز هم جایشان را به عناصر پاپ می‌دادند. دست آخر هم خواننده‌ای سفیدپوست باید اجرایش می‌کرد تا هم بتواند از رادیو پخش شود و هم در بازار بزرگ آمریکا به فروش برسد. از اواسط دهه پنجاه بود که الویس پریسلی ترانه‌هایی اجرا کرد که از جامعه سیاهان و استودیوهای مستقل و کوچک آمده بود و مخاطب بسیار زیاد جوان سفیدپوست پیدا کرده بود. سال ۱۹۶۰ بود که «چابی چکر» این آهنگ «توییست» را اجرا کرد و برای اولین بار موزیکی به جامعه آمریکا معرفی شد که از همه اشاره‌های سکسی «پاکیزه» بود و فقط برای رقص. بالاخره جامعه سفید حاضر شده بود با راک کنار بیاید.

— این دوره تاریخ راک، درسها دارد آقاجان. درسها.

via Facebook http://ift.tt/1kF4SX1

Advertisements

برچسب‌ها: ,

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: