مریم طوسی: لباس رقبای خارجی هم‌وزن مقنعه من است | ورزش | DW.DE | 21.04.2014

زمانی بود که عصبانی و کلافه می‌شدم از خبر پیشنهاد بی‌شرمانه یک کشور به ورزشکار کشوری دیگر. به نظرم نهایت حقارت و پوچی بود که بخواهند با چند میلیون دلار، آدمی بخرند که در رشته‌ای برایشان مدال‌آور باشد و تازه آن ورزش اصلا در کشورشان شناخته شده هم نباشد. آن موقع فکر می‌کردم که ورزشکارهایی که این پیشنهاد را می‌پذیرند، خودفروخته‌های خائن به وطن هستند. هنوز هم روی بخش اول فکرم پافشاری می‌کنم، ولی ورزشکارها این وسط باید (تاکید می‌کنم: باید) به فکر خودشان باشند و اقلا تصمیم با خودشان باشد. کسی که با تمام مشکلات یک مشت احمق می‌سازد و راه می‌آید، باید بتواند برای آینده خودش تصمیم بگیرد و راهش را از چرخه معیوب حماقت و وقاحت چسبیده به آن جدا کند. وطن، یک انتخاب است و از آن مهم‌تر(با همه پوچی این مفهوم) وطن‌پرستی، یک انتخاب است. همه ما حق داریم از بهترین امکاناتی که برایمان فراهم می‌شود، استفاده کنیم.
via Facebook http://ift.tt/1lstJLb

برچسب‌ها: ,

پاسخی بگذارید

